آموزش بهینه سازی و افزایش بازدید وبلاگ و طراحی وب سایت

سیگنالهای سایت

0
  1. HTTPS

HTTPS با استفاده از کدگذاری در SSL و SHARING یک لایه اضافی از امنیت را روی بستر پروتکل HTTP اعمال میکند که باعث میشود در مسیر ارسال داده بین سرور و کلاینت امکان هک اطلاعات بسیار سخت شود. گوگل میخواهد همه در وب امنیت داشته باشند لذا HTTPS را به عنوان فاکتوری برای رنکینگ درنظر میگیرد. اطلاعیه گوگل در سال ۲۰۱۴ را ببینید:

ما از این پس HTTPS را به عنوان معیاری برای رنکینگ در نظر میگیریم. در حال حاضر این سیگنال وزن سبکی دارد و کمتر از ۱ درصد سایت های جهانی را تحت تاثیر قرار میدهد لذا تاثیر کمتری از سیگنال های دیگر مانند محتوای با کیفیت دارد.

بر اساس آماری که Moz در سال ۲۰۱۶ ارائه کرده است، وبسایت های تحت HTTPS حدود ۳۰ درصد از کل نتایج جستجوی گوگل را تشکیل میدهند.

 

  1. رابط موبایلی

یعد از بروزرسانی که در اوایل آوریل ۲۰۱۵ انجام شد، رابط کاربری موبایلی به فاکتور مهمی در رنکینگ نتایج جستجو گوگل تبدیل شد. راههای زیادی وجود دارد که گوگل توصیه میکند تا با استفاده از آنها مطمئن شوید سایتتان رابط موبایلی خوبی دارد. به همین دلیل تعدادی از این پیشنهادات بصورت تیتروار در ادامه آورده شده است:

  • مطمئن شوید که تنظیمات viewport صفحه بخوبی انجام شده است.
  • از فونت های بزرگ استفاده نکنید.
  • بین لینک ها بخوبی فاصله ایجاد کنید تا مشخص باشند.
  • از پاپ آپ تمام صفحه به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  1. نقشه سایت

اطمینان حاصل کنید که سایت شما نقشه سایت دقیقی با هر دو فرمت XML و HTML داشته باشد. این نقشه به گوگل کمک میکند که راحتتر بتواند صفحات وب شما و صفحات مرتبط به هم را ایندکس کند. میتوانید نقشه سایتتان را در کنسول گوگل آپلود کنید. با اینحال بیشتر CMSها مانند وردپرس بصورت اتوماتیک برای شما سایت مپ را تولید میکنند.

البته امیر قمصری باید تذکر دهد این مورد هم تاثیرش بسیار کمتر از دوران قبل الگوریتم مرغ مگسخوار است (سال ۲۰۱۴) ولی به هرحال هنوز مهم است.

  1. نشانه گذاری (Schema markup)

میتوانید نتایج جستجوی خود را به گونه ای طراحی کنید که با اضافه کردن نشانه به HTML سایتتان جذابتر بنظر برسند. البته این مورد الزاما فاکتوری برای رنکینگ بشمار نمیرود ولی مطمئنا نرخ کلیک بالاتری نسبت به نتایج بدون اطلاعات، بدست می آورند. همچنین نشانه گذاری روشی ارجح برای موتورهای جستجو من جمله گوگل بشمار میرود که استفاده از آن نیز ساده است.

 

  1. AMP

AMP طرح کدباز گوگل است که با هدف سرعت بخشیدن به مرور صفحات وبسایت های موجود، از طریق تلفن همراه ارائه شده است. گری ایلز، آنالیزور گوگل، در کنفرانسی در شیکاگو اظهار داشت که : در حال حاضر AMP فاکتور رنکینگ نیست. با اینحال نتایج AMP بخوبی در حال نشان دادن خود در SERPها است. باید زمان سپری شود تا متوجه شویم چقدر زمان نیاز است گوگل AMP را بطور کامل وارد هسته الگوریتم خود کند.

  1. لینک های سایت های غیر معتبر

اگرچه در خصوص ارزش بک لینک سایت های معتبر در بخش های بعدی این دستورالعمل بحث خواهیم کرد اما همواره باید بخاطر داشته باشید که ارتباط لینکی با سایت های معتبر یک سیگنال قوی بشمار میرود. وبسایت های کم ارزش و غیر قابل اعتماد با محتوای جزئی به ندرت به نویسندگان معتبر لینک میدهند درحالیکه سایت های با محتوایی خوب که منابع آنها به درستی لینک داده شده اند بیشتر قابل اعتماداند.

  1. تعداد بالای لینک های خروجی

در مقابل مورد شماره ۶، قرار دادن صفحه وبی با تعداد بیش از اندازه ای لینک خارجی (یا حتی لینک داخلی) میتواند قابلیت ها و توانایی خواندن محتوا را تحت تاثیر منفی قرار دهد، خصوصا اگر بی ربط با موضوع باشند.

  1. تعداد صفحات سایت

سایتی بزرگ با تعداد زیادی صفحه با کیفیت اعتبار بیشتری نسبت به سایتی با صفحات خیلی کم بدست می آورد (لطفا برگردید به ابتدای پاراگراف و با دقت از اول بخوانید). این که میگویند مثلا یک هفته نامه با انتشار محتوا بصورت هفتگی، میتواند رنکی بالاتر از سایتی ۱۰ ساله که روزی ۲۰ پست ارسال میکند، دریافت کند اشتباه است. مورد دوم به احتمال زیاد اعتبار بیشتری نزد گوگل دارد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.